Tractoren Geschiedenis

De MF-1000 lijn

De MF-1000 lijn, de groten.

In 1969 werd een nieuw model geïntroduceerd, de MF-1080. It was derived from the MF-180. Deze was afgeleid van de MF-180. The MF-1080 was powered bye a Perkins 5209ccm diesel engine producing 81 PTO horse power (95 at the crank case). De MF-1080 werd aangedreven door een Perkins dieselmotor . It was replaced with the MF-1085 in 1973. Deze werd vervangen door de MF-1085 in 1973. Next step in the DX 1000 line was MF-1100 and MF-1130, both were completely new designs.Volgende stap in de MF 1000 lijn werd MF-1100 en MF-1130,  beide waren compleet nieuwe ontwerpen. They were produced from 1965 onwards. Ze werden geproduceerd vanaf 1965. De the MF-1100 had a six-cylinder Perkins engine of 5807ccm producing 110 hp at the crDE MF-1100 had een zes-cilinder Perkins motor van  110 pk aan de krukas. The MF-1130 had the same engine with a turbo charger, producing around 130 hp. De MF-1130 had dezelfde motor met een turbo-lader, met een productie van ongeveer 130 pk. They were replaced in 1973 bye the MF-1105 and MF-1135. Zij werden vervangen in 1973 door de MF-1105 en MF-1135. (se below).V-8 power, from 1970 the MF-1150 with a Perkins V8 engine of 8365ccm producing around 146 hp at the crank.V-8 macht vanaf 1970! De MF-1150 met een Perkins V8 motor van ongeveer 146 pk aan de krukas. It was replaced in 1973 by the new MF-1155. Deze werd vervangen in 1973 door de nieuwe MF-1155. The latest version of this tractor (1105, 1135 & 1155) adopted the style of the new MF-200 series. De nieuwste versie van deze trekkers (1105, 1135 & 1155) heeft de stijl van de nieuwe MF-200-serie. Unlike the 100 series the 1000 tractors adopted radial hydraulics pumps. In tegenstelling tot de 100 serie hebben de serie 1000 tractoren radiale hydraulische pompen.

MF - 1080

De MF-1080 werd voor het eerst geproduceerd in 1969 (in Frankrijk). It had a four cylinder Perkins A4.318 engine. Hij had een viercilinder Perkins A4.318 motor. It was based on the American built MF-180. The MF -1080 was in production till 1974 (Thanks to Johan Storgårds for the information) Hij was gebaseerd op de Amerikaans gebouwde MF-180.  De MF -1080 was in productie tot 1974. Deze was verkrijgbaar in Europa met 4 wielaandrijving en een mooie cabine. De Amerikaanse uitvoering was net iets anders. The MF-1085 replaced the MF-1080 in 1973. Built on the platform of the US MF295.** This incorporated a new design more like the MF-500 series which was to follow in a few years.De MF-1085 vervangt de MF-1080 in 1973. Deze is gebaseerd op de Amerikaanse MF295 .

Motor                    4 cil. Perkins (5200 cc)

Vermogen             95pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                2,9 -32,6 km/h

The MF-1080 and -1085 was available with either a standard or adjustable wide front axle.

MF - 1100

De MF-1100 werd geproduceerd  1965 tot 1972. It had a Perkins A6.354 six cylinder diesel engine.Hij had een Perkins A6.354 zescilinder dieselmotor. From 1967 the MF-1100 was available with a Waukesha F320-g six cylinder petrol engine.Vanaf 1967 de MF-1100 beschikbaar was met een Waukesha F320-g zescilinder benzinemotor.

The MF-1105 replaced the MF-1100 in 1973, a turbo charger was added to boos the power to around 125hp.De MF-1105 vervangt de MF-1100 in 1973, met een turbo-lader word het vermogen opgeschroeft tot ongeveer 125 pk. The design was similar to the MF-1085. Het ontwerp was vergelijkbaar met de MF-1085. The MF-1105 produced on the Canadian plant mainly for the North American market. De MF-1105 werd geproduceerd in de Canadese fabriek voornamelijk voor de Noord-Amerikaanse markt.

Motor                    6 cil. Perkins (5807 cc)

Vermogen             110pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,5 -27 km/h

MF - 1130

De MF-1130 was de sterkste MF trekker ingevoerd  in Europa met haar 136 pk en zes cilinder Perkins  Turbo dieselmotor.It was produced from 1965 till 1972. Hij werd geproduceerd van 1965 tot 1972. It's a MF-1100 with a Turbocharger. Het is een MF-1100 met een turbolader. It was replaced with the MF-1135 in 1973 the power was raised to around 140hp.. Hij werd vervangen met de MF-1135 in 1973 met ongeveer 140 pk ..

Motor                    6 cil. Perkins (5807 cc)

Vermogen             136 pk - 2200 tr/min (met turbo)

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,7 -27 km/h

MF 1150

De grootste MF trekker op dat moment was de V8 diesel MF-1150. It had a Perkins V8.510 engine. Het had een Perkins V8.510 motor. It was only produced from 1970 to 72. Het was alleen geproduceerd 1970 tot 72. Was alleen verkrijgbaar in Canada, Amerika en Australie It was followed bye the MF-1155 in 1973.De MF werd geproduceerd in de Canadese fabriek voornamelijk voor de Noord-Amerikaanse markt. De MF 1150 werd in verschillende land uitvoeringen gebouwd, namelijk de West-type met niet verstelbare vooras. De Row-crop met een brede verstelbare vooras.

Motor                    V8 cil. Perkins (8300 cc)

Vermogen             146 pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,8 -27,5 km/h

Gerelateerd

Tags

Massey-Ferguson

Delen

  • Recent
  • Popular
  • Tag
  • Galloway Garner, kind van twee vaders

    Galloway Garner, kind van twee vaders

    0 Comments

    Soms denken wij zowat alles gezien te hebben wat oldtimer tractoren betreft,  toch komen ook wij nog altijd voor verrassingen te staan. Zo werden we op de Vooroorlogse Tractorenshow in Bergeijk g...
  • De Poolse Ursus: over  vallen en weer opstaan

    De Poolse Ursus: over vallen en weer opstaan

    0 Comments

    Artikel in een Poolse krant uit 1922 : ‘De motoren- en tractorfabriek Ursus is begonnen met de productie van een tractor Ciągówką genaamd, waarvan het ontwerp is gebaseerd op de Amerika...
  • Allgaier  succestrekker met dank aan Porsche

    Allgaier succestrekker met dank aan Porsche

    0 Comments

    De Allgaier Werkzeugbau GmbH werd in 1906 opgericht door Georg Allgaier en was in de eerste plaats een werkplaats waar vooral pers- en stanswerk werd gemaakt voor derden. Het bedrijf specialiseerde zi...
  • De eerste trekker van Lanz

    De eerste trekker van Lanz

    0 Comments

    De firma Heinrich Lanz uit Mannheim is zonder twijfel één van de grootste Duitse pioniers op het gebied van de landbouwmachine- en trekkerindustrie. De oorsprong van het bedrijf gaat ter...
  • Het korte bestaan van de GéDé tractor

    Het korte bestaan van de GéDé tractor

    0 Comments

    Nederlandse trekkermerken, je kan er waarschijnlijk niet direct een noemen maar ze hebben wel degelijk bestaan. In de eerste plaats denken we dan vooral aan Brons en GéDé die toch behoorlijk wat trekk...
  • Ford TW: Europeaan met Amerikaanse roots

    Ford TW: Europeaan met Amerikaanse roots

    0 Comments

    Ford TW: Europeaan met Amerikaanse roots *Tekst: Jan Ebinger,  Beeld: Jan Ebinger & Maarten Martens & Davy Tandt In 1979 lanceert Ford Motor Company tijdens de Sima de TW-serie. De d...
  • Geschiedenis van PZ Geldrop

    Geschiedenis van PZ Geldrop

    0 Comments

    Het was in 1937 ten tijde van de economische crisis dat Piet Zweegers van baron Van Tuyll van Serooskerken 5000 gulden leende om zich uit te kunnen kopen bij het noodlijdende GELRIA; Genoemd naar Geld...
  • Trekkerfabrikant Lombardini: motoren waren beste keuze

    Trekkerfabrikant Lombardini: motoren waren beste keuze

    0 Comments

    Lombardini is een Italiaanse fabrikant die vooral bekend werd voor zijn motoren. Toch heeft het bedrijf vooral in de jaren vijftig en zestig ook enkele honderden tractoren gebouwd. Omdat het overgrote...