Tractoren Geschiedenis

De MF-1000 lijn

De MF-1000 lijn, de groten.

In 1969 werd een nieuw model geïntroduceerd, de MF-1080. It was derived from the MF-180. Deze was afgeleid van de MF-180. The MF-1080 was powered bye a Perkins 5209ccm diesel engine producing 81 PTO horse power (95 at the crank case). De MF-1080 werd aangedreven door een Perkins dieselmotor . It was replaced with the MF-1085 in 1973. Deze werd vervangen door de MF-1085 in 1973. Next step in the DX 1000 line was MF-1100 and MF-1130, both were completely new designs.Volgende stap in de MF 1000 lijn werd MF-1100 en MF-1130,  beide waren compleet nieuwe ontwerpen. They were produced from 1965 onwards. Ze werden geproduceerd vanaf 1965. De the MF-1100 had a six-cylinder Perkins engine of 5807ccm producing 110 hp at the crDE MF-1100 had een zes-cilinder Perkins motor van  110 pk aan de krukas. The MF-1130 had the same engine with a turbo charger, producing around 130 hp. De MF-1130 had dezelfde motor met een turbo-lader, met een productie van ongeveer 130 pk. They were replaced in 1973 bye the MF-1105 and MF-1135. Zij werden vervangen in 1973 door de MF-1105 en MF-1135. (se below).V-8 power, from 1970 the MF-1150 with a Perkins V8 engine of 8365ccm producing around 146 hp at the crank.V-8 macht vanaf 1970! De MF-1150 met een Perkins V8 motor van ongeveer 146 pk aan de krukas. It was replaced in 1973 by the new MF-1155. Deze werd vervangen in 1973 door de nieuwe MF-1155. The latest version of this tractor (1105, 1135 & 1155) adopted the style of the new MF-200 series. De nieuwste versie van deze trekkers (1105, 1135 & 1155) heeft de stijl van de nieuwe MF-200-serie. Unlike the 100 series the 1000 tractors adopted radial hydraulics pumps. In tegenstelling tot de 100 serie hebben de serie 1000 tractoren radiale hydraulische pompen.

MF - 1080

De MF-1080 werd voor het eerst geproduceerd in 1969 (in Frankrijk). It had a four cylinder Perkins A4.318 engine. Hij had een viercilinder Perkins A4.318 motor. It was based on the American built MF-180. The MF -1080 was in production till 1974 (Thanks to Johan Storgårds for the information) Hij was gebaseerd op de Amerikaans gebouwde MF-180.  De MF -1080 was in productie tot 1974. Deze was verkrijgbaar in Europa met 4 wielaandrijving en een mooie cabine. De Amerikaanse uitvoering was net iets anders. The MF-1085 replaced the MF-1080 in 1973. Built on the platform of the US MF295.** This incorporated a new design more like the MF-500 series which was to follow in a few years.De MF-1085 vervangt de MF-1080 in 1973. Deze is gebaseerd op de Amerikaanse MF295 .

Motor                    4 cil. Perkins (5200 cc)

Vermogen             95pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                2,9 -32,6 km/h

The MF-1080 and -1085 was available with either a standard or adjustable wide front axle.

MF - 1100

De MF-1100 werd geproduceerd  1965 tot 1972. It had a Perkins A6.354 six cylinder diesel engine.Hij had een Perkins A6.354 zescilinder dieselmotor. From 1967 the MF-1100 was available with a Waukesha F320-g six cylinder petrol engine.Vanaf 1967 de MF-1100 beschikbaar was met een Waukesha F320-g zescilinder benzinemotor.

The MF-1105 replaced the MF-1100 in 1973, a turbo charger was added to boos the power to around 125hp.De MF-1105 vervangt de MF-1100 in 1973, met een turbo-lader word het vermogen opgeschroeft tot ongeveer 125 pk. The design was similar to the MF-1085. Het ontwerp was vergelijkbaar met de MF-1085. The MF-1105 produced on the Canadian plant mainly for the North American market. De MF-1105 werd geproduceerd in de Canadese fabriek voornamelijk voor de Noord-Amerikaanse markt.

Motor                    6 cil. Perkins (5807 cc)

Vermogen             110pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,5 -27 km/h

MF - 1130

De MF-1130 was de sterkste MF trekker ingevoerd  in Europa met haar 136 pk en zes cilinder Perkins  Turbo dieselmotor.It was produced from 1965 till 1972. Hij werd geproduceerd van 1965 tot 1972. It's a MF-1100 with a Turbocharger. Het is een MF-1100 met een turbolader. It was replaced with the MF-1135 in 1973 the power was raised to around 140hp.. Hij werd vervangen met de MF-1135 in 1973 met ongeveer 140 pk ..

Motor                    6 cil. Perkins (5807 cc)

Vermogen             136 pk - 2200 tr/min (met turbo)

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,7 -27 km/h

MF 1150

De grootste MF trekker op dat moment was de V8 diesel MF-1150. It had a Perkins V8.510 engine. Het had een Perkins V8.510 motor. It was only produced from 1970 to 72. Het was alleen geproduceerd 1970 tot 72. Was alleen verkrijgbaar in Canada, Amerika en Australie It was followed bye the MF-1155 in 1973.De MF werd geproduceerd in de Canadese fabriek voornamelijk voor de Noord-Amerikaanse markt. De MF 1150 werd in verschillende land uitvoeringen gebouwd, namelijk de West-type met niet verstelbare vooras. De Row-crop met een brede verstelbare vooras.

Motor                    V8 cil. Perkins (8300 cc)

Vermogen             146 pk - 2200 tr/min

Transmissie          12V + 4A

Snelheid                3,8 -27,5 km/h

Gerelateerd

Tags

Massey-Ferguson

Delen

  • Recent
  • Populair
  • Tag
  • Lely, de trekker van de toekomst

    Met deze bewering in de eerste door hun uitgegeven folder van de in 1970 geïntroduceerde Lely Hydro 90, maakte landbouwmachinefabrikant Lely uit het Hollandse Maasland duidelijk dat ze een comple...
  • Trattorini Lugli

    Trattorini Lugli,  een  strijd van David tegen Goliath De Verenigde Staten zijn de bakermat van de tractor. Toch mogen we ook de invloed van de Europese fabrikanten  niet onderschatt...
  • 70 JAAR STEYR

    Tijdens het 70-jarig jubileum blikken we terug op een succesverhaal, dat gekenmerkt wordt door economische uitdagingen, technische ontwikkelingen en grote successen. Want wat kort na de oorlog tussen ...
  • Ferrari F8

    Een andere Italiaanse Ferrari Om elk misverstand te vermijden: deze Ferrari heeft niets te maken met de Ferrari trekkers van de Italiaanse BCS groep die zowel motorcultivateurs, trekkers voor de gr...