Als afsluiter van ons Oldtimerjaar hebben we traditiegetrouw onze ruilbeurs en onderdelenmarkt, welke gekoppeld is aan een machineveiling, wat op zich steeds een uniek gebeuren is voor zowel de oldtimer liefhebber als de machinekoper. Bepaalde buitenlands standhouders van de beurs
zijn zo vertrouwd met ons terrein dat ze zich bijna niet meer hoeven in te schrijven, en ze het gewoon normaal vinden dat ze komen. Op zich is dit heel leuk voor ons, doch dit kan soms toch tot verwarring brengen. Zo hadden we iedere standhouder een mooi plek gegeven op voorhand, met min of meer een vaste stek, tot zaterdag avond onze vaste klant Bernd Kessing uit Nettental Germany arriveerde en dit wel zonder inschrijving. Was heel positief , daar deze man steeds een prachtige stand heeft met bruikbare materialen, voor zowat iedereen, doch toen hij vroeg om een mooie plaats te hebben vooraan op het terrein, hadden we toch een klein probleem. Daar de plaatsen bepaald worden door datum van inschrijving, zou Bern achteraan hoeven te staan, maar dit was buiten de waard gerekend. Het standpunt van Bernd was gewoon; Raf je weet toch dat deze beurs niet kan doorgaan zonder dat ik er bij ben.
Gelukkig was het nog maar 18u zaterdag, waren er reeds een aantal standhouders gearriveerd en konden we nog overleg maken om Bernd een mooie stand plaats te geven. Het ging hem erom dat Bernd toch op de eerste rij zou kunnen staan naast of voor een andere standhouder. Gelukkig was de eerste standhouder op de rij, ook een vaste klant en een vaste adverteerder in ons clubblad, Remt STIO welke goede vrienden is met Bernd. Na overleg op het terrein en bij een tas koffie aan de bar werd er met ons drie een gezamenlijke oplossing gezocht en gevonden om beide standhouders een ideale plaats te geven . Zo ziet men maar dat met diplomatie en rust voor elk probleem een oplossing is, mede door de goede vriendschapsband
tussen de standhouders en onze club O.T.L.. Na dit euvel konden sommige standhouders naar hun hotel gaan, of de rust opzoeken in hun camping wagen.
Bij ochtend krieken om 7u kwamen er teug standhouders aan om tijdig hun koopwaar uit te stallen voor de potentiële klanten waarbij om 10u iedereen klaar was en de eerste bezoekers de markt konden opgaan.
Het viel op dat er reeds kort na openingsuur meerdere bezoekers naar de parking keerden geladen met zakken onderdelen of andere gekochte items.
Ondertussen draaide de bar reeds op toeren en konden de oldtimer liefhebbers terug hun verhalen kwijt onder elkaar bij een lekkere tas koffie of een frisse pint. Sommigen bleven op de beurs om in de namiddag de veiling meet te kunnen pikken, ondertussen versterkt door een pakje friet en hapje vlees bij Didier aan het frietkraam. Om 13u30 startte de veiling waarbij een 95 items van de hand konden gaan onder de haler aan de meest biedende. Sommige items waren reeds met een bod op voorhand vastgelegd door kandidaat kopers welke in de namiddag niet aanwezig konden zijn. Sommige items worden dan wel opgekocht door bepaalde handelaren, welke soms de machines op het terrein laten staan om ze naderhand aan een duurdere prijs proberen te verkopen. Uiteindelijk vind toch iedere machine zijn eind gebruiker. Er was terug een ruim aanbod van materialen , zowel op de weide, op de beton als in de schuur. Omstreeks 16u werd de veiling afgesloten , gingen nog een aantal veiling bezoekers de Onderdelenmarkt gaan bezoeken met eventueel nog enkele aankopen.
Het is steeds een ontdekking voor de marktbezoekers om aan de veiling te kunnen meedoen en wederzijds een ervaring voor de veiling bezoekers om de ruilbeurs te ervaren. Omstreeks 17u begonnen de marktkramers hun tenten af te breken waarbij om 18u30 de bar gesloten werd en we konden terugblikken op een mooi geslaagd evenement als afsluiter voor het Oldtimerjaar 2011